Amerika kültürü ile Türk kültürü ayırımını iyi yapabilirlerse başarılı olacaklardır. Eğer bu ayırımı iyi yapamazlarsa başarı beklemiyorum.
Vereceğim örneği lütfen siyasete, dini inanışa vs çekmeyin. Üç şirket Üç strateji ve ikisinin başarısız olmasını anlatacağım.
Migros Türkiye'nin hemen hemen her ilinde başarıyı yakalamış bir market zinciri. Ama Konya, Kayseri gibi illerde başarılı olamadı.
Sebep Antalya kültürünü Konya ve Kayseri'de uygulamaya çalıştı.
Adese, Konya merkezli market zinciri. Konya'da çok başarılı işler çıkarırken Türkiye'ye açıldı. İstanbul Mersin Ankara'ya mağaza açtı. Ama başarısız oldu. Çünkü Konya kültürünü İstanbul'a veya diğer illere uygulamaya çalıştı.
Bim ve A101 ise genelde kendi kültürünü oluşturdu ama bunun yanın da da yerel alışveriş kültürlerini de göz ardı etmedi. Şube açtığı her ilin alışveriş kültürüne de mutlaka yer verdi.