follow us on twitter . like us on facebook . follow us on instagram . subscribe to our youtube channel . announcements on telegram channel . ask urgent question ONLY . Subscribe to our reddit . Altcoins Talks Shop Shop


This is an Ad. Advertised sites are not endorsement by our Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction. Advertise Here

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - elodia

Pages: 1 ... 42 43 [44] 45
646
Προς τα μέσα του 2019 αναμένεται να λειτουργήσουν τα δύο νέα ξενοδοχεία με την υπογραφή του ομίλου Marriott σε Αθήνα και Πάτρα και μάλιστα μέσα από ένα νέο deal του ομίλου με την κοινοπραξία Shaner Italia S.R.L./CS Hospitality που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους.

Ο λόγος για το νέο Αcademia Hotel στην Ακαδημίας, σε ακίνητο του ΝΑΤ, που θα φέρει το brand της Autograph και το νέο Moxy της Πάτρας, στο ακίνητο του ομίλου της Εθνικής Πανγαία, στο εγκαταλελειμμένο πρώην ξενοδοχείο «Μορέας», το οποίο αγοράστηκε από τη γνωστή Εταιρεία Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας στο τέλος του 2016.

Τη διαχείριση των δύο ξενοδοχείων θα αναλάβει το joint venture που αποτελείται από την Shaner Italia, του ομίλου The Shaner Hotel Group με πάνω απο 50 ξενοδοχεία υπό διαχείριση σε ΗΠΑ, Ιταλία και Μπαχάμες, και την ελληνική CS Hospitality, σηματοδοτώντας ουσιαστικά το πρώτο τους κοινό εγχείρημα στην ελληνική αγορά, στο πλαίσιο της επέκτασής τους σε Ελλάδα και Κύπρο.

Και τα δύο ξενοδοχεία πρόκειται να ανοίξουν με βάση τα νέα πλάνα στα μέσα του 2019, ενώ είδικά όσον αφορά το ακίνητο στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο έχει μισθώσει από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο η λιβανέζικων συμφερόντων Yasbek, ήδη από το τέλος του 2017 και για περίοδο 30+10 ετών το ακίνητο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επρόκειτο να λειτουργήσει νωρίτερα, ωστόσο υπήρξαν ζητήματα τεχνικής φύσης σε σχέση με το κτίριο που καθυστέρησαν τις εργασίες.

Σημειωτέον ότι παρόμοιο deal διαχείρισης έχει κάνει η Marriott με τη γνωστή εταιρεία SWOT για το νέο Autograph που θα ανοίξει στη Μύκονο το 2019 όπως επίσης και με την οικογένεια Σπανού των Ledra Hotels & Villas σε Κρήτη και Κέρκυρα.

To νέο ξενοδοχείo Αcademia, το πρώτο για την αλυσίδα Autograph στην ελληνική πρωτεύουσα, στη συμβολή των οδών Ακαδημίας και Ομήρου θα έχει 60 πολυτελή δωμάτια και roof garden με θέα την Ακρόπολη, ενώ και το ξενοδοχείο της Πάτρας, θα είναι το πρώτο Μoxy στην Ελλάδα. Τα Moxy είναι από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands της Marriott με πολύ καλή σχέση ποιότητας- τιμής και στόχος του ομίλου είναι να λειτουργήσει και νέα ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα υπό το συγκεκριμένο brand. Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήσεις πραγματοποιούνται ώστε η αλυσίδα Moxy να έρθει τόσο στην Αθήνα και τον Πειραιά, όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Οσον αφορά τώρα το joint venture, η Shaner Italia, S.R.L εστιάζει τη δραστηριότητά της στη διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων στη ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, με επίκεντρο την Τοσκάνη και πλέον και στην Ελλάδα. Το Shaner Hotel Group είναι από τις πλέον γνωστές εταιρείες στο χώρο της ξενοδοχίας με αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο που εμπλουτίζεται συνεχώς σε ΗΠΑ, Ιταλία και Μπαχάμες. Η CS Hospitalityδιαθέτει σημαντική εμπειρία στο κομμάτι της διαχείρισης ξενοδοχείων με δραστηριότητα και στους τομείς της ανάπτυξης και των πωλήσεων.

https://www.newmoney.gr/business-stories/378685-to-2019-erxontai-ta-dio-nea-ksenodoxeia-tis-marriott-se-athina-patra

647
Προβληματική και αδιέξοδη συνεχίζει να είναι η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στο σημείο μηδέν, σε σχέση με τις απαιτήσεις που έχει θέση η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ (DG MOVE) από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Τόσο στο θέμα της προσαρμογής της τιμολογιακής πολιτικής με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν τα βαρέα οχήματα όσο και στο θέμα της πιστοποίησης 17 σηράγγων εκτιμώμενου κόστους 200 εκατομμυρίων ευρώ που θα απαιτήσει από 2 έως 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί!
Πρόκειται για μία απαίτηση που μπαίνει ως προϋπόθεση για την εξέλιξη του διαγωνισμού και για την οποία δεν υπάρχει κανένα βήμα προόδου.

Η ιδιωτικοποίηση έχει βαλτώσει για τα καλά καθώς τα εμπόδια που συνεχώς ανακύπτουν στην παραχώρηση του έργου και η εφαρμογή αυστηρών κοινοτικών οδηγιών για την οδική ασφάλεια, δημιουργούν τεράστιες καθυστερήσεις αλλά και επιπλέον κόστος που κάνουν πολλούς (μεταξύ σοβαρού και αστείου), να σχολιάζουν «ότι στο τέλος οι παραχωρησιούχοι θα μας ζητήσουν λεφτά για να πάρουν τον αυτοκινητόδρομο αντί να μας δώσουν».

Πριν ένα μήνα εστάλησαν στις υπηρεσίες των Βρυξελλών, διευκρινίσεις από το υπουργείο Υποδομών ως προς τις ενστάσεις της DG MOVE αναφορικά με τη υποβληθείσα τιμολογιακή πολιτική του έργου. Υπενθυμίζεται πως η Κομισιόν έχει απορρίψει τα τιμολόγια της Εγνατίας που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης τον περασμένο Ιούνιο καθώς έχει ζητήσει η τιμολόγηση στα βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων να γίνεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Επιπλέον έχει ζητήσει την πιστοποίηση των σηράγγων από την αρμόδια Διοικητική Αρχή Σηράγγων (ΔΑΣ).

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές της Κομισιόν, οι ελληνικές αρχές δηλώνουν πλήρη αδυναμία στην συλλογή αξιόπιστων στοιχείων σχετικά με το στόλο των βαρέων οχημάτων αλλά και την κατηγοριοποίησή του με βάση την κλάση του οχήματος (euro 5, 6). Kατ΄επέκταση όπως σημειώνουν στην Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία για την σύνθεση του στόλου των βαρέων οχημάτων και την κατανομή του με βάση τις εκπομπές των ρύπων καθώς μόνο οι πρόσφατες άδειες κυκλοφορίας αναγράφουν την κατηγορία του οχήματος. Στις υπόλοιπες που είναι και ο μεγαλύτερος όγκος, απαιτείται μεγαλύτερη ανάλυση κριτηρίων της άδειας κυκλοφορίας για να διαπιστωθεί η τεχνολογία του οχήματος, κάτι που όπως υπογραμμίζεται καθιστά ανυπέρβλητες τις δυσκολίες στην εφαρμογή του μέτρου. Για το λόγο αυτό, το υπουργείο προτείνει την εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων από την έναρξη της παραχώρησης του έργου. Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν ισχυρών πιέσεων των θεσμών, η Εγνατία έχει εξαιρεθεί από την άμεση υποχρέωση του αναλογικού συστήματος διοδίων με προοπτική να υιοθετηθεί από τον παραχωρησιούχο, είτε αναπτύσσοντας ένα δικό του σύστημα είτε υιοθετώντας το ηλεκτρονικό σύστημα που έχει σχεδιάσει το υπουργείο και έχει προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι ο χειροκίνητος τρόπος είσπραξης διοδίων δημιουργεί δυσκολίες στην κατηγοριοποίηση των οχημάτων με βάση την κλίμακα Euro και «έχει προβλήματα ελέγχου, προσωπικών δεδομένων καθιστώντας την διαδικασία μη αξιόπιστη και εφαρμόσιμη». Όπως μάλιστα έχουν παραδεχτεί και οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, ο επίμαχος τρόπος θα απαιτήσει αναβαθμίσεις του συστήματος συλλογής διοδίων σε μια διετία, δημιουργώντας επιπλέον κόστος προκειμένου ο ιδιώτης που θα αναλάβει την Εγνατία να εφαρμόσει αναλογικό σύστημα δορυφορικής και οπτικής αναγνώρισης.

Τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου μνημονεύει και η μεταμνημονιακή ευρωπαϊκή έκθεση στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας της ελληνικής οικονομίας. Όπως αναφέρει, η ιδιωτικοποίηση χαρακτηρίζεται από συστηματικές καθυστερήσεις όσον αφορά την ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων που βρίσκονται υπό κατασκευή, την υλοποίηση των εκκρεμοτήτων λόγω διαφόρων καθυστερήσεων που οφείλονται είτε στην Eγνατία ΑΕ είτε στο υπουργείο Υποδομών, στην έναρξη της κατασκευής όλων των υπολειπόμενων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και στην υποβολή των απαραίτητων εγγράφων για την πιστοποίηση σηράγγων. Στην έκθεση σημειώνονται και οι καθυστερήσεις από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών στην έκδοση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία του ήδη κατασκευασμένου σταθμού διοδίων της Ασπροβάλτας αλλά και στην υποβολή όλων των τεχνικών προδιαγραφών για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων.

https://www.newmoney.gr/business-stories/378681-nea-empodia-gia-tin-egnatia-odo-se-adieksodo-o-diagonismos

648
Από τα πυρηνικά του Ιράν μέχρι τον... Κασόγκι: Πως ο πλανητάρχης κορόιδεψε Σαουδάραβες και ΟΠΕΚ για να ρίξει το πετρέλαιο - Τα $22 τρισ. χρέος των ΗΠΑ, η Fed, ο εμπορικός πόλεμος και το σχέδιο MAGA - Γιατί το δολάριο βασιλεύει και πάλι επί Τραμπ, την ώρα που η διχασμένη ευρωζώνη παραπαίει - Στο 1,133 το ευρώ, που θα φτάσει;

Του Γιάννη Τσιρογιάννη

Πολλοί αναλυτές και κορυφαίες επενδυτικές τράπεζες είχαν πει πως το ράλι του δολαρίου έφτασε στο τέλος του, όταν το ευρώ βρέθηκε πάνω από το 1,20 έναντι του αμερικανικού νομίσματος, πριν από μερικούς μήνες.

Κάποιοι μάλιστα (όπως Morgan Stanley κ.α.) δήλωναν χαρακτηριστικά ότι το δολάριο «πέθανε», και ειδικότερα πως το «σκότωσε» ο Τραμπ με τις οικονομικές/εμπορικές τακτικές του.

Όμως αυτό δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα. Διότι οι στρατηγικές κινήσεις του Αμερικανού Προέδρου σε γεωπολιτικό, εμπορικό και οικονομικό επίπεδο μόνο το αντίθετο αποτέλεσμα έχουν φέρει εώς τώρα.

Στο newmoney.gr έχουμε μιλήσει πολλούς μήνες τώρα για το που θέλει να φτάσει δολάριο και πετρέλαιο ο Τραμπ, και ειδικότερα πως το αμερικανικό νόμισμα μόνο bearish (πτωτική τάση) δε δείχνει, την ώρα που η ευρωζώνη «μπάζει» από παντού... Πάμε να δούμε όμως ακριβώς τι συμβαίνει.

22 ΤΡΙΣ ΧΡΕΟΣ; Νo problem

Η οικονομία των ΗΠΑ καλπάζει, η ανεργία βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά και οι δημοσιονομικές/φορολογικές πολιτικές του Τραμπ δείχνουν να αποδίδουν σε ότι αφορά την ανάπτυξη της ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη. Βέβαια ταυτόχρονα οι αλόγιστες δαπάνες και η τακτική των μεγάλων φοροελαφρύνσεων διογκώνουν το ήδη υπέρογκο χρέος των ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι πρόεδρος-πρωταθλητής χρέους μέχρι τώρα είναι ο Ομπάμα, ο οποίος εκτόξευσε το έλλειμμα κατά 6%, ωστόσο η θητεία του Τραμπ δεν έχει ακόμη τελειώσει...

https://www.newmoney.gr/agores/378620-pos-o-tramp-eksousiazei-me-to-petrodolaro

649
Σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρά σε απορρόφηση της Grivalia
Μεγάλο εταιρικό μετασχηματισμό πρόκειται να ανακοινώσει τη Δευτέρα το πρωί η Eurobank, σύμφωνα με πληροφορίες.

Ειδικότερα, και πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρά σε απορρόφηση της Grivalia ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα κεφάλαιά της. Ακόμη, προχωρεί στη δημιουργία Ειδικού Εταιρικού Σχήματος (SPV) στο οποίο και θα μεταβιβάσει κόκκινα δάνεια κυριότητας της.

Οι πρωτοβουλίες τις οποίες αναλαμβάνει η Eurobank θωρακίζουν κι ενισχύουν την τράπεζα κεφαλαιακά εν όψει της προσπάθειας για ταχεία αποκλιμάκωση των κόκκινων δανείων και ταυτόχρονα δημιουργούν νέα δυναμική στον κλάδο. Με ενδιαφέρον αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις, όπως επίσης και οι αντιδράσεις του ανταγωνισμού.

Το περιεχόμενο αυτών των σημαντικών κινήσεων της Eurobank ήταν και το αντικείμενο της συνάντησης που είχε η Διοίκηση της Τράπεζας την περασμένη εβδομάδα με τον Υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.

https://www.protothema.gr/economy/article/841970/megalo-etairiko-bam-etoimazei-i-eurobank/

650
Η ΑΑΔΕ ξεκινά διασταύρωση στοιχείων μεταξύ των χρεώσεων μέσω καρτών στο εξωτερικό και των εισοδημάτων που δηλώθηκαν κατά περίπτωση - Ποια έτη αφορά ο έλεγχος
Οι νέοι διεθνείς κανόνες που, συστηματικά από το 2012, επιβάλει ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ στο επίπεδο της συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών και η συμμόρφωση των τραπεζικών και πιστωτικών παρόχων με τους αυτούς τους κανόνες, φαίνεται να αποδίδουν πλέον καρπούς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων που έχει συνάψει, έλαβε δεδομένα από παρόχους πληρωμών αλλοδαπής σχετικά με τα εισοδήματα που έλαβαν φορολογούμενοι στην Ελλάδα από πλατφόρμα διαμοιρασμού για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τους. Τα δεδομένα αφορούν τα έτη 2015, 2016, 2017 για όλους όσοι είχαν δηλώσει τους συγκεκριμένους παρόχους πληρωμών αλλοδαπής και περιέχουν για κάθε φορολογούμενο τα αναλυτικά στοιχεία του ταυτοποιημένα ως το επίπεδο του ΑΦΜ, το συνολικό έσοδο και το συνολικό αριθμό των συναλλαγών του για κάθε ένα από τα τρία αυτά έτη.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί δείχνουν ότι η μέθοδος πληρωμής μέσω αλλοδαπής προπληρωμένης κάρτας γνώρισε αλματώδη αύξηση τη διετία 2016-2017 καθώς ενώ το 2015 μεταφέρθηκαν περίπου 250.000 ευρώ που αφορούσαν μόλις σε 1.000 συναλλαγές, το 2017 οι συναλλαγές αυτές ανήλθαν στις 34.000 περίπου και το συνολικό εισόδημα έφθασε τα 9,5 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχουν προωθηθεί ήδη στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για αξιοποίηση και σύγκριση τους με τα δηλωθέντα έσοδα στα έντυπα Ε2 των δηλώσεων φορολογίας των αντίστοιχων ετών, ενώ ταυτόχρονα θα παρακολουθηθεί η πορεία της συμμόρφωσης αυτών των φορολογούμενων με το νέο θεσμικό πλαίσιο που, πλέον, ισχύει στο πεδίο των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Θα παρακολουθηθεί δηλαδή αν οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι θα προβούν στην εγγραφή των ακινήτων τους στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής και αν θα υποβληθεί η Συγκεντρωτική Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής για την περίοδο 01/01/18 – 31/10/18 και από εκεί και πέρα αν θα υποβάλλονται οι περιοδικές δηλώσεις βραχυχρόνιας διαμονής.

Ταυτόχρονα με αυτήν τη συγκεκριμένη δράση –και συγκεκριμένα για το πεδίο των βραχυχρόνιων μισθώσεων διαμερισμάτων και τουριστικών επαύλεων και κατοικιών με Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του ΕΟΤ- βρίσκονται στη φάση της ολοκλήρωσης αντίστοιχες ενέργειες διεθνούς ανταλλαγής πληροφοριών. Πρώτο σημείο ελέγχου και διασταυρώσεων είναι το φορολογικό έτος 2017 καθώς στα έντυπα φορολογίας υπήρχε διακριτό πεδίο για τη δήλωση των εισοδημάτων από τη βραχυχρόνια μίσθωση αποκλειστικά μέσω των ψηφιακών πλατφορμών.

https://www.protothema.gr/economy/article/841949/sto-mikroskopio-tis-eforias-osoi-misthosan-akinita-se-touristes-apo-to-exoteriko/

651
Μεγαλύτερες εκπτώσεις και περισσότερες on line αγορές, «δείχνει» έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Black Friday, μεγαλύτερες εκπτώσεις και περισσότερες on line αγορές, «δείχνει» έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Μεγαλύτερη γνώση και ενημέρωση των καταναλωτών/τριων για την σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με βασική πηγή πληροφόρησης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πιο πολλές αγορές και μάλιστα μέσω διαδικτύου και μεγάλα ποσοστά έκπτωσης, καταγράφει η ετήσια έρευνα του Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, για την πρακτική αυτή που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα για τρίτη συνεχή χρονιά την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου.

Συγκεκριμένα, από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές/τριες ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς το 30% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday (έναντι 24% το 2016). Από αυτούς, το 21% αγόρασε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Και πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με χρεωστικές κάρτες (42%), με μετρητά (41%) αλλά και πιστωτικές κάρτες (25,4%).

Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, και ένδυση/υπόδησης ενώ οι καταναλωτές/τριες ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (31,3%) έως 50 ευρώ, ένα 28,4% ξόδεψε 51-100 ευρώ ενώ μόνο ένα 7,5% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ. Όσον αφορά το ποσοστό των εκπτώσεων, το 44% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης του 30%-40% και το 33,5% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (74%), τα είδη ένδυσης/υπόδησης (20%), τα καλλυντικά (16%) και ο οικιακός εξοπλισμός (16%). Τέλος, στην ερώτηση «αν αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος/α αγορές την ημέρα Black Friday”, το 28% πιστεύει ότι αξίζει, το 40% δεν εξέφρασε άποψη ενώ το 31,5% είναι αρνητικό και θεωρεί ότι δεν αξίζει.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προθέσεις των καταναλωτών/τριών,, το 48% δήλωσε δεν σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την επόμενη χρονιά που θα πραγματοποιηθεί η Black Friday στην Ελλάδα, το 36% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει ενώ το 16% δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές. Στην εάν θα συστήνανε τη Black Friday σε συγγενείς/γνωστούς/φίλους για πραγματοποίηση αγορών, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι ίσως/σίγουρα θα το έκανε ενώ το 24% δήλωσε ότι σίγουρα δεν θα πρότεινε κάτι τέτοιο.

Σχετικά με τον τρόπο πληροφόρησης για την εφαρμογή του Black Friday στην Ελλάδα, το 57,6% των ερωτηθέντων ενημερώθηκαν μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ως δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση (26,8%). Για το 15,6% του δείγματος οι πηγές πληροφόρησης ήταν τα κοινωνικά δίκτυα σε συνδυασμό με τις διαφημίσεις στην τηλεόραση ή τις βιτρίνες των καταστημάτων ή τους γνωστούς/φίλους. Επίσης, το 4,4% του δείγματος δήλωσε ότι δεν γνώριζε απολύτως ή σχεδόν καθόλου τη συγκεκριμένη πρακτική ενώ το 55% θεωρεί ότι γνωρίζει καλά έως πολύ καλά την Black Friday.

Στην έρευνα συμμετείχαν 430 άτομα εκ των οποίων το 26,5% ήταν άντρες και το 73,5% γυναίκες. Σε ό,τι αφορά στην ηλικία, το 28,5% ήταν ηλικίας 18-24 ετών, το 38,5% ήταν μεταξύ 25-35 ετών, το 27,5% ήταν μεταξύ 36-50 ετών και το υπόλοιπο 5,5% ήταν ηλικίας 51 ετών και πάνω. Το 36,7% ήταν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, το 10,4% στον δημόσιο τομέα, το 12,3% ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες και το 17,3% ήταν άνεργοι. Σχετικά με το εισόδημά όσων συμμετείχαν στην έρευνα, το 38% είχε ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 10.000 ευρώ, το 35,2% δήλωσε εισόδημα μεταξύ 10.001-20.000 ευρώ, το 13% είχε εισόδημα μεταξύ 20.001-30.000 ευρώ ενώ για το 13,8% το εισόδημα τους ξεπερνούσε τις 30.001 ευρώ. Σε ό,τι αφορά στο επίπεδο εκπαίδευσης, η πλειοψηφία του δείγματος κατείχε πτυχίο ΑΕΙ-ΤΕΙ με ποσοστό 53%, το 22% κατείχε μεταπτυχιακό δίπλωμα και το 21% είχε απολυτήριο λυκείου. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό, προερχόμενο από 38 διαφορετικούς νομούς της χώρας.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

https://www.protothema.gr/economy/article/841904/ereuna-gia-tin-black-friday-ti-psonisan-oi-ellines/

652
Ανάμεσα στους παραβάτες δεν είναι μόνο φτωχά νοικοκυριά αλλά και ιδιοκτήτες πολυτελών διαμερισμάτων
Καμία έκπληξη δεν προκάλεσε στους εργαζομένους αλλά και στα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ η πρόσφατη περίπτωση ρευματοκλοπής σε γνωστό αθηναϊκό στέκι.

Τα τελευταία 3,5 χρόνια, μάλιστα, μόνο στην Αττική έχουν καταγραφεί 13.055 περιστατικά, με «πρωταθλήτριες» να αναδεικνύονται η Κηφισιά και η Φιλοθέη, επιβεβαιώνοντας πως ανάμεσα στους παραβάτες δεν είναι μόνο φτωχά νοικοκυριά αλλά και ιδιοκτήτες πολυτελών διαμερισμάτων, όπως καταγράφει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».

Στα νησιά πρωταθλητές του… σπορ, όπως γράφει η εφημερίδα, είναι η Κέρκυρα, η Ρόδος και το Ηράκλειο Κρήτης. Αντίστοιχα, στα νησιά που προσελκύουν το μεγαλύτερο κύμα τουριστών, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, οι καλά γνωρίζοντες λένε πως γίνονται πολλές ρευματοκλοπές, ωστόσο παρατηρείται μειωμένος έλεγχος από τα συνεργεία, μιας και η εταιρία στις περιοχές αυτές είναι άκρως υποστελεχωμένη. Βέβαια, δεν είναι μόνο οι πολίτες ή οι επιχειρήσεις που επιλέγουν να πειράξουν τα ρολόγια τους προκειμένου να γλιτώσουν χρήματα στους λογαριασμούς ρεύματος αλλά υπάρχουν και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι, ζητώντας περίπου 200 ευρώ, βάζουν τη σφραγίδα της εταιρίας και αλλάζουν την καταμέτρηση.


Την τελευταία δεκαετία για αυτόν το λόγο έχουν απολυθεί από τον ΔΕΔΔΗΕ γύρω στα 100 άτομα.

https://www.protothema.gr/economy/article/841882/filothei-kai-kifisia-protathlitries-stis-reumatoklopes/

653
Ο αγωγός θα συνδέει τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ισραήλ με τις τρεις χώρες, σε ένα μεγάλο έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από επτά δισεκατομμύρια δολάρια
Σε συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού East Med κατέληξαν η Ελλάδα, η Κύπρος, η Ιταλία και το Ισραήλ, σύμφωνα με την εφημερίδα «Times of Israel».

Ο αγωγός θα συνδέει τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ισραήλ με τις τρεις χώρες, σε ένα μεγάλο έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από επτά δισεκατομμύρια δολάρια.

Μέσω του East Med, θα γίνεται η προμήθεια φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη.

https://www.protothema.gr/economy/article/841878/sumfonia-elladas-kuprou-kai-israil-gia-tin-kataskeui-tou-agogou-eastmed/

654
Τη λένε Ντενίζ Κόουτς, είναι η γυναίκα που ίδρυσε και που «κουμαντάρει» τη διαδικτυακή εταιρεία στοιχημάτων Bet365 Group Ltd., και είναι 10 φορές πλουσιότερη από τη Βασίλισσα Ελισάβετ.

Η 51χρονη Βρετανή επιχειρηματίας έχει μια περιουσία που ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 4,5 δισ. δολαρίων κι αυτό χάρη στο μερίδιό της στην Bet365, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Βloomberg. Την Παρασκευή μπήκε στο κλαμπ με τους 500 πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη και είναι η μοναδική γυναίκα μεταξύ των 17 δισεκατομμυριούχων με βάση τη Βρετανία, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται ο έμπορος κοσμημάτων Λόρενς Γκραφ, ο ιδρυτής του ομίλου Virgin Group, Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο ιδιοκτήτης της Τότεναμ Χότσπερ, Τζο Λούις.

https://www.newmoney.gr/oles-oi-eidiseis/378587-i-sidira-kiria-tou-bet365-exei-10-fores-tin-periousia-tis-basilissas-elisabet

655
Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει... γκάζι
Αργή και άμεσα συνδεδεμένη με την παροχή ισχυρών οικονομικών κινήτρων θα είναι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη για σταδιακή απαγόρευση της κίνησης ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα, οι οποίες καλλιεργούν προσδοκίες για πεδίον δόξης λαμπρόν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο δρόμος, όμως, προβλέπεται πολύ μακρύς, ενώ είναι πολύ πρώιμο να μιλήσει κανείς για απόσυρση των συμβατικών καυσίμων έστω και σε βάθος χρόνου, όταν το κόστος ενός φθηνού ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι σήμερα της τάξης των 20.000 ευρώ για χρήση αυστηρά μέσα στην πόλη. Μάλιστα η ηλεκτροκίνηση για να αποκτήσει αξία θα πρέπει να διεισδύσει σε όλη την αλυσίδα οδικών μεταφορών, όπως είναι οι εταιρείες leasing και μίσθωσης οχημάτων, τα ταξί και τα ΜΜΜ, που αποτελούν το πιο γηρασμένο και συγχρόνως ρυπογόνο κομμάτι. Οι εν λόγω τομείς, μάλιστα, αν δεν βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία θα συνεχίσουν να βλέπουν με τα κιάλια την ηλεκτροκίνηση.

Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει... γκάζι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη ότι από το 2020 θα ξεκινήσουν αυτόνομη γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (μέχρι σήμερα προσθέτουν τα χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων σε συμβατικές πλατφόρμες οχημάτων). Η Volkswagen μάλιστα έχει ανακοινώσει ότι έως το 2025 το 50% των αυτοκινήτων της θα είναι ηλεκτρικά.

Πέρυσι στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 32 αμιγώς ηλεκτρικά και 76 ηλεκτρικά υβριδικά (δηλαδή οχήματα που λειτουργούν με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και ρεύμα). Συνολικά από το 2013 έχουν ταξινομηθεί 468 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (182 αμιγώς ηλεκτρικά και 286 υβριδικά).

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) για τις προοπτικές των ηλεκτρικών οχημάτων, το 2017 η αγορά κινήθηκε ελάχιστα προς τα πάνω, καθώς το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε από 0,06% σε 0,19%! Ωστόσο παραμένει εξαιρετικά χαμηλά σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η πιο σημαντική τάση είναι η στροφή των καταναλωτών προς τα υβριδικά οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια, τα οποία αντιπροσώπευαν το 80,1% των συνολικών πωλήσεων. Αυτή η στροφή αποδίδεται στα νέα μοντέλα που εισήχθησαν στην ελληνική αγορά, το 2017, κυρίως από τις BMW και Volkswagen, παρέχοντας τη δυνατότητα για 20-50 χλμ. ηλεκτρικής οδήγησης.

Η μελέτη αναφέρει ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών και εκπαίδευσης σχετικά με τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου οχημάτων. Οσον αφορά την έλλειψη σημείων φόρτισης, η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι το 85% των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα φορτίζει στη δική του κατοικία, ενώ άλλοι τα φορτίζουν στον χώρο εργασίας και κάποιοι ακόμα λιγότεροι σε δημόσιους χώρους.

https://www.protothema.gr/economy/article/841849/emeine-apo-reuma-i-ilektrokinisi-stin-ellada/

656
Οι τράπεζες έχουν ήδη αποφασίσει να εντείνουν τις προσπάθειές τους να οδηγήσουν όσους δεν μπορούν να πληρώσουν στη λογική που κυριάρχησε στην Ιρλανδία με τη σχετική κρίση στέγης που είχε υπάρξει
Σειρά ανατροπών φέρνουν οι επερχόμενες αλλαγές στον νόμο Κατσέλη. Αλλαγές που θα αλλάξουν άρδην το σημερινό στάτους και θα πιέσουν ακόμα περισσότερο τους «κόκκινους» δανειολήπτες.

Συγκεκριμένα, μετά από περίπου δύο άκαρπα χρόνια όπου το μοντέλο της «εθελοντικής παράδοσης» στις τράπεζες ακινήτων εκ μέρους ευρισκόμενων σε αδυναμία να πληρώσουν δανειοληπτών ατόνησε, πηγές αναφέρουν πως επανέρχεται δυναμικά. Δηλαδή οι τράπεζες έχουν ήδη αποφασίσει να εντείνουν τις προσπάθειές τους να οδηγήσουν όσους δεν μπορούν να πληρώσουν στη λογική που κυριάρχησε στην Ιρλανδία με τη σχετική κρίση στέγης που είχε υπάρξει. Μια λογική που προβλέπει μια οριστικού τύπου διευθέτηση του δανείου με την παραχώρηση της κατοικίας στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό έναντι κουρέματος ακόμα και ως 30% ή 40% του οφειλόμενου ποσού και μιας σειράς άλλων διευκολύνσεων. Κατόπιν ο δανειολήπτης, όμως, θα έχει δικαίωμα παραμονής έναντι ενοικίου.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως ήδη από το 2017 είχε ξεκινήσει το πλαίσιο της παράδοσης των κατοικιών λόγω μη δυνατότητας καταβολής δόσεων, όμως οι περιπτώσεις που το ακολούθησαν δεν ξεπερνούν ούτε τη χιλιάδα. Για τον λόγο αυτό σε συναντήσεις που υπήρξαν το τελευταίο διάστημα μεταξύ στελεχών των συστημικών τραπεζών αλλά και κατόπιν πιέσεων του ESM, η λογική που κυριάρχησε ήταν να τεθεί και πάλι επί τάπητος το συγκεκριμένο πρόγραμμα και να προωθηθεί δυναμικά. Μάλιστα σκέψεις υπάρχουν ακόμα και για να υπάρξει μια κάποιου είδους διαφήμιση των παροχών που δίνει ώστε οι «κόκκινοι» δανειολήπτες να το κατανοήσουν και να βρουν ενδεχόμενα οφέλη.

https://www.protothema.gr/economy/article/841847/enoikiastes-sta-spitia-mas-me-modelo-irlandias/

657
Από τα 650 δισ. ευρώ μη εξυπηρετούμενων δανείων στα πιστωτικά ιδρύματα της ευρωζώνης, τα 61 δισ. ευρώ βαραίνουν τους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών – Οι προειδοποιήσεις της επικεφαλής του SSM Ντανιέλ Νουί και τα ανησυχητικά μηνύματα από την τελευταία έκθεση της ΤτΕ
Σχεδόν το 1/10 των «κόκκινων» δανείων που βαραίνουν τα χαρτοφυλάκια των τραπεζών της ευρωζώνης βρίσκεται στις ελληνικές τράπεζες, όπως προκύπτει από τον συνδυασμό των στοιχείων που παρουσίασε χθες η επικεφαλής του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM) Ντανιέλ Νουί με την τελευταία έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) για το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Όπως ανέφερε η κ. Νουί, οι ισολογισμοί των πιστωτικών ιδρυμάτων της ευρωζώνης ήταν φορτωμένοι με μη εξυπηρετούμενα δάνεια συνολικού ύψους 650 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου. Η έκθεση της ΤτΕ έδειξε ότι την ίδια περίοδο τα «κόκκινα» δάνεια στις ελληνικές τράπεζες έφθασαν τα 61 δισ. ευρώ (300 εκατ. ευρώ πάνω από το ποσό που είχε καθοριστεί), ενώ τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, που περιλαμβάνουν εκτός από τα «κόκκινα» δάνεια και εκείνα που θεωρούνται αβέβαιης είσπραξης, ανέρχονταν στα 88,881 δισ. ευρώ.

Μιλώντας στη χθεσινή συνεδρίαση του Διοκητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τραπεζών (European Banking Federation) στις Βρυξέλλες, η κ. Νουί τόνισε ότι η αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων αποτελεί τη βασική προτεραιότητα των εποπτικών αρχών, καθώς «οι τράπεζες δεν πρέπει να βρεθούν αντιμέτωπες με την επόμενη κρίση έχοντας τόσο μεγάλο όγκο μη εξυπηρετούμενων δανείων».

Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό του έργου της, λίγο προτού παραδώσει τη σκυτάλη στον διάδοχό της, Αντρέα Ενρια, επισήμανε ότι «οι ευρωπαϊκές τράπεζες είναι γενικά πιο ασφαλείς και υγιείς, διαθέτουν περισσότερα και καλύτερης ποιότητας κεφάλαια σε σχέση με το παρελθόν..., αλλά ο δείκτης των «κόκκινων» δανείων εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλός, ιδίως εάν ληφθεί υπόψη ότι μεγάλο μέρος από τα δάνεια αυτά είναι πολύ παλιό και ότι, ακόμα και όσα μη εξυπηρετούμενα δάνεια καλύπτονται εν μέρει από εγγυήσεις, είναι προβληματικά». Πρόσθεσε μάλιστα, «φωτογραφίζοντας» την περίπτωση της Ελλάδας, ότι «σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν σημαντικές δυσκολίες στην προσπάθεια των τραπεζών να κάνουν χρήση των εγγυήσεων μέσω του δικαστικού συστήματος».


Ανησυχητικά μηνύματα το Α΄ εξάμηνο του 2018

Σύμφωνα με την προχθεσινή «Επισκόπηση του Ελληνικού Χρηματοπιστωτικού Συστήματος», το σύνολο των ανοιγμάτων στους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών έφθανε τον Ιούνιο του 2018 τα 185,86 δισ. ευρώ., εκ των οποίων τα 88,881 δισ. ευρώ (ποσοστό 47,8%) ήταν μη εξυπηρετούμενα.

Μολονότι το σύνολο των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ήταν μειωμένο κατά 5,6 δισ. ευρώ (ή 5,9%) σε σχέση με το τέλος του 2017 και βρέθηκε 1,3 δισ. ευρώ χαμηλότερα από το ποσό που είχε καθοριστεί, η έκθεση της ΤτΕ αναδεικνύει τρεις βασικές εστίες ανησυχίας:

Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα που είναι σε καθυστέρηση από 1 έως 90 ημέρες αυξήθηκαν κατά 880 εκατ. ευρώ ή 1% το Α΄ εξάμηνο του 2018, σε σύγκριση με τα τέλη του 2017. Το ποσοστό τους αυξήθηκε από το 12,3% τον Δεκέμβριο της περυσινής χρονιάς στο 13,3% τον Ιούνιο του 2018, υποδηλώνοντας την αδυναμία των νοικοκυριών να καλύψουν τις συσσωρευμένες οικονομικές υποχρεώσεις τους προς τράπεζες, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία.

Τα ρυθμισμένα ανοίγματα που εμφανίζουν καθυστέρηση άνω των 90 ημερών αυξήθηκαν στο 19,9% στο τέλος του Α΄ εξαμήνου του 2018, έναντι 19,5% στο τέλος του Β΄ εξαμήνου του 2017. Με δεδομένο ότι το σύνολο των ρυθμισμένων ανοιγμάτων το Α΄ εξάμηνο του 2018 ανήλθε στα 49,3 δισ. ευρώ (26,5% των συνολικών ανοιγμάτων των τραπεζών), προκύπτει ότι ρυθμισμένα δάνεια ύψους περίπου 9,8 δισ. ευρώ ξαναβρέθηκαν στο «κόκκινο» μετά το πρώτο τρίμηνο της ρύθμισης.

Στο τέλος του 2017 είχε διαφανεί ότι επετεύχθη ισορροπία μεταξύ των καθαρών ροών από εξυπηρετούμενα προς μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, του δείκτη αθέτησης και αντίστοιχα του δείκτη εξυγίανσης, αλλά η ισορροπία αυτή έχει σαφώς διαταραχθεί εκ νέου. Το Β΄ τρίμηνο του 2018 οι ροές εντός του ισολογισμού των τραπεζών από τα εξυπηρετούμενα ανοίγματα προς τα μη εξυπηρετούμενα (δείκτης αθέτησης) ήταν υψηλότερες σε σύγκριση με τις ροές από τα μη εξυπηρετούμενα προς τα εξυπηρετούμενα (δείκτης εξυγίανσης). Ειδικότερα, οι καθαρές ροές διαμορφώθηκαν σε -0,6 δισ. ευρώ, με τον δείκτη εξυγίανσης να ανέρχεται στο τέλος Ιουνίου του 2018 σε 1,8% και τον δείκτη αθέτησης σε 2,3%.


Τα «κόκκινα» δάνεια ανά οικονομικό κλάδο

Τα δάνεια προς τις επιχειρήσεις ανήλθαν συνολικά στο τέλος του Α΄ εξαμήνου του 2018 στα 126,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 48,3% βρέθηκε στο «κόκκινο». Το μεγαλύτερο ποσστό μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων εντοπίζεται στον κλάδο της εστίασης (71,4%) και έπονται τηλεπικοινωνίες-πληροφορική-ενημέρωση (61,1%) και εμπόριο (52,9%).

Πιο αναλυτικά, το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ανά οικονομικό κλάδο διαμορφώνεται, σύμφωνα με την ΤτΕ, ως εξής:

Εστίαση: 71,4%

Τηλεπικοινωνίες, Πληροφορική, Ενημέρωση: 61,1%

Εμπόριο: 52,9%

Αγροτικές δραστηριότητες: 49,2%

Διαχείριση ακίνητης περιουσίας: 48,8%

Κατασκευές: 47,1%

Μεταποίηση: 42,4%

Λοιποί κλάδοι: 42,2%

Καταλύματα: 40%

Υγεία: 39,6%

Ναυτιλία: 37,7%

Μεταφορές (πλην ναυτιλίας) και αποθήκευση: 33,7%

Χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις: 18,5%

Δημόσια Διοίκηση: 6,2%

Ενέργεια: 3,6%.

Στις υποκατηγορίες του κλάδου της μεταποίησης, η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής:

Κλωστοϋφαντουργία: 67,5%

Βιομηχανία χάρτου, ξύλου και επίπλων: 66,1%

Λοιπές μεταποιητικές δραστηριότητες: 56,7%

Μεταλλουργία: 47,2%

Ηλεκτρονικά προϊόντα και μηχανήματα: 42,3%

Βιομηχανία τροφίμων, ποτών και καπνού: 39,5%

Χημική και φαρμακευτική βιομηχανία: 37,1%

Πετρελαιοειδή: 1,6%.

https://www.protothema.gr/economy/article/841687/stis-ellinikes-trapezes-to-110-ton-kokkinon-daneion-tis-eurozonis/

658
Μετά τους Standard & Poor’s και Fitch Ratings, και ο DBRS αναβάθμισε την κυπριακή οικονομία.
Σε αναβάθμιση της κυπριακής οικονομίας προχώρησε ο καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS, συνεχίζοντας τις δύο αναβαθμίσεις των Standard and Poor΄s και Fitch Ratings.

Ο DBRS αναβάθμισε σε «BBB (low)» την Κύπρο με σταθερές τις προοπτικές (outlook), στέλνοντας και αυτός με τη σειρά του τη χώρα στην επενδυτική βαθμίδα. Ο οίκος είχε αξιολογήσει την Κύπρο τον Μάιο στο ΒΒ.

Η αναβάθμιση οφείλεται στη σημαντική μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τους τελευταίους μήνες, αντανακλώντας τις αυξανόμενες προσπάθειες, όπως επισημαίνει, της κυβέρνησης και των τραπεζών. Ταυτόχρονα, η εκκαθάριση της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας και η πώληση των μη εξυπηρετούμενων δανείων από τις τράπεζες έχουν μειώσει σχεδόν στο ήμισυ το απόθεμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων του τραπεζικού τομέα το 2018, σημειώνει χαρακτηριστικά ο οίκος. Ωστόσο, ενώ τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια παραμένουν υψηλά, η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και το πλέον ενισχυμένο νομικό πλαίσιο για την αντιμετώπισή τους μειώνουν τους κινδύνους για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.

Η αναβάθμιση, σύμφωνα με το DBRS, οφείλεται επίσης στη συνεχιζόμενη σταθερή απόδοση της κυπριακής οικονομίας. «Η Κύπρος βρίσκεται σε καλό δρόμο για να κλείσει τη χρονιά με πραγματικό ΑΕΠ κοντά στο 4.0%, ποσοστό μεταξύ των ισχυρότερων στην ευρωζώνη. Η αύξηση οφείλεται στις επενδύσεις, την κατανάλωση και τις εξαγωγές υπηρεσιών, ακολουθώντας το ισχυρό 4.2% του 2017. Οι βελτιώσεις των δομικών στοιχείων της Νομισματικής Πολιτικής και Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας αλλά και της Οικονομικής Δομής και Απόδοσης ήταν οι βασικοί παράγοντες για την αναβάθμιση», σημειώνει.

Στην αξιολόγηση του καναδικού οίκου αξιολόγησης τα πιστωτικά στοιχεία της Κύπρου είναι πλέον σύμφωνα και άξια ώστε να βρίσκονται στην επενδυτική βαθμίδα, μετά την ανάκαμψη των τελευταίων χρόνων. Παρ΄ όλα αυτά, σύμφωνα με τον καναδικό οίκο, η Κύπρος αντιμετωπίζει σημαντικές πιστωτικές προκλήσεις που σχετίζονται με τα σημαντικά ακόμη Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια, τα υψηλά επίπεδα ιδιωτικού και δημόσιου χρέους, τις εξωτερικές ανισορροπίες και το μικρό μέγεθος της οικονομίας που βασίζεται στην παροχή υπηρεσιών, όπου αφήνει εκτεθειμένη την οικονομία του νησιού σε εξωτερικούς κινδύνους.

Η σταθερή τάση (outlook) αντικατοπτρίζει την άποψη του DBRS ότι ενδέχεται η Κύπρος να υποστεί πιέσεις από μια περίοδο με χαμηλή ανάπτυξη ή από μεγάλες δημοσιονομικές ανισορροπίες. Ακόμα, η αντιστροφή του ρυθμού της μείωσης των ΜΕΔ θα λειτουργήσει αρνητικά, αναφέρει χαρακτηριστικά ο οίκος.

Η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των κυπριακών τραπεζών επιταχύνθηκε τους τελευταίους μήνες, κατά τον Οίκο DBRS. Το απόθεμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων του τραπεζικού τομέα, όπως αναφέρθηκε από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, μειώθηκε από 21 δισεκατομμύρια ευρώ το Δεκέμβριο του 2017 σε περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2018. Η μεγαλύτερη μείωση των δανειακών υποχρεώσεων των τραπεζών το 2018 οφείλεται κατά την ανάλυση του οίκου στην απόφαση που πάρθηκε για το Συνεργατισμό, η οποία αφορούσε την πώληση μέρους του ενεργητικού της στην Ελληνική Τράπεζα και την απομάκρυνση 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ΜΕΔ από το κυπριακό τραπεζικό σύστημα.

Για τα δημοσιονομικά της Κύπρου ο DBRS σχολιάζει πως μετά από μια έντονη ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια, η οικονομική ανάπτυξη της Κύπρου παρέμεινε ισχυρή και το 2018. Το πραγματικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 4% σε ετήσια βάση στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ η ανάπτυξη έχει ευρεία βάση, λόγω των κατασκευών, του τουρισμού, της ναυτιλίας και της παροχής υπηρεσιών. Πρόσθετα, βλέπει πως η ανεργία μειώνεται και οι μισθοί αυξάνονται.

https://www.protothema.gr/economy/article/841679/nea-anavathmisi-tis-kupriakis-oikonomias-apo-ton-oiko-dbrs/

659
Αν και η ελληνική ακτοπλοΐα διαθέτει έναν ποιοτικό στόλο ίσως τον καλύτερο στην Ευρώπη για παρόμοιες υπηρεσίες και διεκπεραιώνει ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μεταφορικό έργο το οποίο το 2017 ξεπέρασε τους 17.500.000 επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσει τα 18 εκατ. το 2018, η ανανέωσή του είναι μία διαρκής ανάγκη.

Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι περισσότερο απαραίτητη και αναπόφευκτη την επόμενη δεκαετία. Σήμερα στις ακτοπλοϊκές  γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία εκ των οποίων 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα.

Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών.

Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους..

Ο ρόλος της Ακτοπλοΐας

* Η Ακτοπλοΐα μέσω των αμέσων και εμμέσων επιδράσεων συμμετέχει στο ΑΕΠ της Χώρας με 12,9 δις ή 7,3%  επίσης στην απασχόληση με 350.000 θέσεις εργασίας, το 50% της απασχόλησης στα νησιά

* Το μεταφορικό έργο των Ακτοπλοϊκών πλοίων τα οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ αποτελεί το 17,5% της συνολικής Ευρωπαϊκής κίνησης.

* Το 65%-70% του εισερχόμενου τουρισμού έχει προορισμό τα νησιά μας. Ακόμα και η σημαντική τουριστική αύξηση της Αθήνας δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η δυνατότητα μονοήμερων ή ολιγοήμερων επισκέψεων στα νησιά.

* Το 65% του μεταφορικού έργου δηλαδή 11 εκ. επιβάτες (μετάβαση + επιστροφή) αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μας επισκέπτονται τα νησιά μας με Ακτοπλοϊκά πλοία 2 εκ. αλλοδαποί και σχεδόν 4 εκ. Έλληνες τουρίστες.

* Η επικοινωνία των νησιών μεταξύ τους επιτυγχάνεται μόνο δια θαλάσσης όπως επίσης και η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας.

* Από τα 95 συνολικά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται, τα 69 εξυπηρετούνται μόνο Ακτοπλοϊκά.

* Περισσότερο από το 85% των εμπορευματικών μεταφορών υποστηρίζεται από την Ακτοπλοΐα. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την τροφοδοσία των νησιών με τρόφιμα, μπορούμε να πούμε ότι η Ακτοπλοΐα έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα, συνεπώς υποστηρίζει το σύνολο των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιμοποιούν πλοία ή αεροπλάνα για τις μετακινήσεις τους.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia/378564-pano-apo-40-eton-tha-einai-to-55,5-tou-aktoploikou-stolou-se-mia-10etia

660
«Είμαστε σε αυτή την ιστορική χρονική στιγμή. Την μετά την κρίση», σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών από την Μυτιλήνη
Την ανάγκη της ενεργοποίησης των τοπικών κοινωνιών με τις οποίες πρέπει να υπάρξουν διαβουλεύσεις για πιο μόνιμες λύσεις στην οικονομία, υπογραμμίζει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος ο οποίος βρέθηκε στη Μυτιλήνη, μιλώντας σε εκδήλωση της τοπικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «το οικονομικό σχέδιο της κυβέρνησης για την ανάπτυξη μετά την έξοδο από τα μνημόνια».

Πριν την ομιλία του χθες Παρασκευή βράδυ, ο κ. Τσακαλώτος συναντήθηκε με τοπικούς επιμελητηριακούς φορείς.

«Συζήτησα τα προβλήματα αλλά και τις λύσεις που βρίσκουμε σιγά- σιγά σε αυτά. Λύσεις τόσο για την ιδιαίτερη νησιωτική οικονομία όσο και για την οικονομία γενικότερα» τόνισε ο κ. Τσακαλώτος στη δήλωση του στο ΑΠΕ ΜΠΕ. «Τώρα που έχουμε βγει από τα μνημόνια», συνέχισε, «και η οικονομία έχει αρχίσει να ανακάμπτει είναι ο καιρός να συζητήσουμε σοβαρά, πολύ σοβαρά, και η κυβέρνηση και οι φορείς της αυτοδιοίκησης αλλά και οι άλλοι φορείς της κοινωνίας για μια στρατηγική που θα είναι πιο μακροπρόθεσμη, πιο αναπτυξιακή, τέτοια που δεν θα μας επιτρέπει να επιστρέψουμε σε μέρες κρίσης όπως αυτές το 2015».

Και κατέληξε ο κ. Τσακαλώτος στη δήλωση του: «Την ώρα της κρίσης ό,τι κάνεις πάντα είναι δύσκολο. Μετά την κρίση όμως έχεις το χρόνο να συζητήσεις για πιο μόνιμες λύσεις. Και νομίζω πως αυτό είναι το αισιόδοξο μήνυμα των ημερών. Είμαστε σε αυτή την ιστορική χρονική στιγμή. Την μετά την κρίση. Χρειάζεται τώρα η ενεργοποίηση της κάθε τοπικής κοινωνίας, για να μπορέσει αυτή η μετά την κρίση περίοδος να είναι αποτελεσματική σε όφελος του λαού μας».

Ο κ. Τσακαλώτος χθες το βράδυ μίλησε σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα συνεδρίων του Επιμελητηρίου Λέσβου και συζήτησε επί ώρα, μέχρι σχεδόν τα μεσάνυχτα, με πολίτες για ζητήματα της οικονομίας αλλά και για ειδικά τοπικά ενίοτε και προσωπικά τους προβλήματα.

«Το λάθος των αντιπάλων μας, είπε ο κ. Τσακαλώτος, είναι ότι δεν πιστεύουν στη ρητορική τους. Είναι ότι πιστεύουν και μετατρέπουν σε στρατηγική τους για την οικονομία τα όσα ψευδή οι ίδιοι διοχετεύουν στον Τύπο που ελέγχουν. Το λάθος τους είναι ότι δεν κατάλαβαν ποτέ τους ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση είχε και έχει στρατηγική για την οικονομία. Μια στρατηγική ξεπεράσματος της οικονομίας που παραλάβαμε από αυτούς. Γιατί τι παραλάβαμε: Ανεργία στο 27%, απώλεια του 25% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Παραλάβαμε μια οικονομία σε συνθήκες πολέμου. Γιατί μόνο σε πόλεμο χάνεται το 1/4 του οικονομικού προϊόντος μιας χώρας. Παραλάβαμε από αυτές τις κατά τα άλλα φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις μια Ευρώπη εχθρική απέναντι μας. Με ειλημμένες αποφάσεις να μας βγάλει από την ευρωζώνη. Αυτήν την Ελλάδα κληθήκαμε να αλλάξουμε και να σώσουμε» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

Στη συνέχεια ο κ. Τσακαλώτος παρουσίασε τη στρατηγική ξεπεράσματος της κρίσης που ακολουθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια και κατέληξε στην παρουσίαση της σημερινής κατάστασης.

«Είμαστε μια κυβέρνηση με ταξική μεροληψία. Να παραδεχόμαστε ότι μεροληπτούμε ταξικά υπέρ των ασθενέστερα οικονομικά τάξεων. Αυτών που η Νέα Δημοκρατία φόρτωσε το ξεπέρασμα της κρίσης. Εμείς παρουσιάσαμε αυτές τις μέρες τον πρώτο προϋπολογισμό που μειώνει τη λιτότητα. Τον πρώτο προϋπολογισμό με μέτρα ύψους 910 εκατομμυρίων ευρώ σε όφελος της κοινωνίας, και ναι όσο και αν δεν θέλουν να το πιστέψουν, με μη μείωση των συντάξεων».

Τέλος ο κ. Τσακαλώτος παρουσίασε ειδικά μέτρα που η κυβέρνηση λαμβάνει σε όφελος των νησιωτικών οικονομιών όπως η θεσμοθέτηση του μεταφορικού ισοδυνάμου αλλά και της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης όπως είναι η επίλυση του λεγόμενου «Μακεδονικού» ζητήματος. «Μια προσπάθεια που οδηγεί στο να πάψει η Θεσσαλονίκη και όλη η Βόρεια Ελλάδα να κοιτά προς τα κάτω και να αναπτυχθούν προς τα πάνω, προς το βορά. Μια προσπάθεια που οδηγεί στην συνανάπτυξη όλων των Βαλκανίων. Που θέτει τέρμα σε μια περίοδο ομφαλοσκόπησης. Μια προσπάθεια που δεν πρέπει να επιτρέψουμε να πάει πίσω με ρατσιστικά και εθνικιστικά πειράματα».

Κατά την παρουσία του στη Μυτιλήνη, χθες βράδυ, ο κ. Τσακαλώτος, επισκέφτηκε επίσης την έκθεση για το «δεινοθήριο» της Λέσβου, το παλαιοντολογικό εύρημα της Δυτικής Λέσβου που παρουσιάζει αυτές τις μέρες στη Μυτιλήνη το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου. Και αφού ξεναγήθηκε σε αυτό από τον διευθυντή του Μουσείου, καθηγητή Νίκο Ζούρο, συζήτησε μαζί του θέματα ανάπτυξης όπως ο εναλλακτικός και οικολογικός τουρισμός, στην ανάπτυξη του οποίου η Λέσβος μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

https://www.protothema.gr/economy/article/841670/tsakalotos-eimaste-mia-kuvernisi-me-taxiki-merolipsia-uper-ton-asthenesteron/

Pages: 1 ... 42 43 [44] 45
ETH & ERC20 Tokens Donations: 0x2143F7146F0AadC0F9d85ea98F23273Da0e002Ab
BNB & BEP20 Tokens Donations: 0xcbDAB774B5659cB905d4db5487F9e2057b96147F
BTC Donations: bc1qjf99wr3dz9jn9fr43q28x0r50zeyxewcq8swng
BTC Tips for Moderators: 1Pz1S3d4Aiq7QE4m3MmuoUPEvKaAYbZRoG
Powered by SMFPacks Social Login Mod