ТОП-5 відомих брендів, що хочуть задіяти блокчейн
У мережі ледь не щодня з’являються повідомлення про те, як та чи інша компанія хоче використати блокчейн у своїй роботі. Часто назви цих проектів маловідомі, а то і взагалі нікому не знайомі. Та все ж трапляються повідомлення і про компанії, з якими знайомі всі.
1. Coca-Cola
Навесні 2018 року Coca-Cola та Державний департамент США спільно зі ще двома компаніями вирішили створити захищений реєстр робочої сили, використавши для цього блокчейн. Технологія їм потрібна, щоб боротися із примусовою працею у всьому світі. Адже, за даними Міжнародної організації праці, понад 25 млн людей на планеті примушують до роботи, а 47% з них знаходяться в азіатсько-тихоокеанському регіоні.
Coca-Cola зобов’язалася до 2020 року провести 28 досліджень випадків дитячої праці та примусової праці в своїх ланцюжках постачання цукру. Компанія хоче використати блокчейн для створення захищеного реєстру працівників та їхніх трудових договорів.
Якщо все йтиме за планом, то це буде перший блокчейн-проект у сфері захисту робочої сили за участі Державного департаменту США, представники якого підкреслили, що захищений реєстр працівників змусить компанії дотримуватися трудових контрактів.
До слова, у розробці нової блокчейн-платформи візьмуть участь Bitfury Group і Emercoin.2. Apple
Ще 7 грудня 2017 року стало відомо про те, що Apple подала патентну заявку в Управління з патентів та товарних знаків США для системи перевірки часу, яка потенційно могла б включати використання блокчейну. Цікаво, що патентні заявки зазвичай публікуються через 18 місяців після їхньої подачі. Цілком ймовірно, що Apple думала про систему перевірки тимчасової позначки на блокчейні ще 2 роки тому, а то й раніше.
Із заявки відомо, що Apple хоче використовувати архітектуру з декількома ключами, яка містить інфраструктуру відкритого ключа та блокчейн для перевірки справжності тимчасових позначок і захисту безпечних елементів (SE). Зокрема, мова йде про SIM-карти або карти microSD, які можуть містити критичну інформацію.
У ще одному сценарії, описаному в заявці, сказано наступне:
“
Через розподілений характер побудови блокчейну, спроба зміни його вміст небезпечними вузлами з точки зору значення часу буде виявлена чесними вузлами. У третьому сценарії зловмисно змінений блок в блокчейні НЕ буде розпізнаватися пристроєм і SE, а отже, значення фіктивного часу не зіпсує стан SE”.
Ідею патенту Apple можна пояснити так: оскільки транзакції блокчейну є прозорими та незмінними, нечесні дії, вжиті шкідливим персоналом або групою осіб (або додатками) для зміни тимчасової позначки, дозволять всім людям в цій мережі побачити це. Дії зловмисників створять несанкціоновані блоки, які не будуть належним чином розпізнані. В результаті всі інші блоки будуть вважатися неправильними і не будуть розпізнані довіреними вузлами блокчейну.
3. Google
Відомо, що корпорація Google навесні 2018 року почала працювати над створенням хмарних рішень на основі блокчейну. Зокрема, Alphabet Inc. розробляє власний блокчейн, який дозволить третім сторонам здійснювати та верифікувати транзакції. Терміни запуску нового рішення досі невідомі.
Також повідомлялося, що компанія має намір створювати хмарні сервіси, які повинні допомогти інтернет-гіганту зміцнити конкурентні переваги на ринку. Для цього Google активно інвестує в компанії, багато з яких мають чималий досвід роботи з блокчейном.
Цікаво, що раніше венчурний підрозділ компанії GV інвестував у криптогаманець Blockchain, компанію Ripple, платформу біткоїн-опціонів LedgerX, платіжний провайдер Veem та багато інших стартапів.
4. Porsche
На початку 2018 року компанія Porsche анонсувала впровадження та тестування у своїх автомобілях системи безпечних транзакцій за технологією блокчейн.
Нова техніка дає відразу кілька можливостей. Найпростіше: відкривати і закривати автомобіль через додаток. Звичайно, це можна було зробити і завдяки іншим технологіям, та за словами компанії, блокчейн – це принципово інший рівень захищеності від втручання і перехоплення, а також прискорення процесу. Тому вони поставили перед собою таке завдання: зробити дистанційну передачу тимчасових прав доступу до машини іншій особі (оренда).
Також компанія хоче використати блокчейн для передачі пакунків у багажник, оплати паркування та навіть зарядки електрокарів.
Та насамперед Porsche хоче створити функцію легкого додавання нових постачальників послуг без використання інших ПЗ. Для цього компанія хоче застосувати смарт-контракти.
5. Walmart
Walmart, мабуть, є найбільшим прибічником блокчейну, адже компанія уже неодноразово повідомляла про використання технології у своїй роботі.
Зокрема, рітейлер розповідав про свої плани щодо використання блокчейну для автоматичної доставки дронами. В патентній заявці компанії описаний процес передачі вантажу від одного автономного електронного пристрою до іншого.
Також відомо, що цього року Walmart хоче почати продавати зелень, виробництво якої контролюється за допомогою блокчейну.
Блокчейн-система відстежування зелені розробляється компанією спільно з комп’ютерним гігантом IBM. Запуск планується на вересень 2019 року.
Постачальники, що мають власних дилерів, повинні будуть інтегрувати блокчейн-систему за вертикальним принципом. Потрібно це для того, щоб харчові продукти можна було відстежувати на всіх етапах виробництва.
Причиною такого несподіваного впровадження блокчейну став цьогорічний спалах кишкової палички в Аризоні. Спеціалісти Центрів з контролю та профілактики захворювань США повідомили покупців про те, що наразі не варто купувати салат, вирощений біля міста Юма.
https://cryptota.com.ua/top-5-vidomykh-brendiv-shcho-vykorystovuiut-blokchejn/