NASA вивчає застосування блокчейну для захисту даних
NASA – Національне управління з аеронавтики і дослідження космічного простору США – досліджує технологію блокчейн як засіб забезпечення конфіденційності і безпеки польотних даних повітряних суден.
Рональд Рейсман, інженер з авіаційних комп’ютерів в Дослідницькому центрі Еймса, що належить NASA, опублікував статтю, в якій говориться, що мережі блокчейнів і смарт-контракти допоможуть усунути деякі проблеми безпеки.
Починаючи з 1 січня 2020 Федеральне управління цивільної авіації США буде використовувати нову систему спостереження – Автоматичну систему незалежного спостереження (ADS-B), яка буде публічно передавати інформацію про місцезнаходження та інші дані повітряних суден.
Це викликало стурбованість щодо безпеки серед зацікавлених сторін, сказав Рейсман в своїй статті. Він пояснив це тим, що система ADS-B “не включає в себе положення для підтримки поточних варіантів забезпечення конфіденційності літаків, а також не враховує можливість підміни, відмови в обслуговуванні та інші фактори ризику”.
Цивільні авіабудівні компанії вважали за краще зберегти деякі дані в секреті, пише він, наприклад, для протидії відстеження керівників в межах операцій корпоративного шпигунства. Тим часом дані про трафік військових літаків визначаються міністерством оборони як “інформація, яка, в разі її розкриття, виявила б вразливості в критичній інфраструктурі міністерства оборони і, в разі її використання, могла б привести до значного втручання, знищення або пошкодження власності Міноборони”.
Прототип АВІ
З огляду на важливість відповідних даних про повітряний рух, військова потреба в конфіденційності “ймовірно, залишиться вирішальною у впровадженні та використанні ADS-B”, пише Рейсман. Щоб вирішити ці та інші проблеми, дослідник подає до статті прототип, названий Aviation Blockchain Infrastructure (ABI), заснований на Hyperledger Fabric і смарт-контрактах, який дозволяє контролювати, які дані передаються публічно або в приватному порядку уповноваженим особам.
Наприклад, інформація про стан повітряного судна, така як висота, зазначена повітряна швидкість, курс тощо, може безпечно передаватися по приватному каналу, а інформація про план польоту, така як тип повітряного судна, місце призначення, пункт призначення, зазначений маршрут тощо, може бути опублікована на загальнодоступному каналі, до якого мають доступ авторизовані особи. Рейсман каже:
“Ми пропонуємо використовувати частково контрольовану структуру блокчейнe, щоб дозволити системам ADS-B відповідати або навіть підвищувати рівні конфіденційності та безпеки, які в даний час забезпечуються радіолокаційними системами в NAS [Національній системі повітряного простору]”.https://cryptota.com.ua/nasa-vyvchaie-zastosuvannia-blokchejnu/