Παρά τις προσπάθειες των ασφαλιστικών εταιρειών να περιορίσουν τις σχετικές τους δαπάνες και την αναβάθμιση βασικών οδικών αξόνων της χώρας, ενισχύονται οι δυνάμεις που λογικά θα ωθήσουν τα ασφάλιστρα του κλάδου οχημάτων σε άνοδο, έστω και σε μεσομακροπρόθεσμη βάση. Πάντως, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, ο οξύς ανταγωνισμός είναι σε θέση να αποτρέψει αξιοσημείωτες ανατιμήσεις τιμολογίων το 2019.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ, βλέπε παρατιθέμενο πίνακα), ο αριθμός των καλυπτόμενων οχημάτων αυξήθηκε μέσα στη διετία 2016-2017 κατά 450 χιλιάδες (από τα 4,255 στα 4,706 εκατ.), όταν κατά την ίδια περίοδο, η παραγωγή του κλάδου παρέμεινε περίπου σε σταθερά επίπεδα!
Η κατά 10,5% αύξηση του αριθμού των καλυπτόμενων οχημάτων αποδίδεται στις προσπάθειες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να εντοπίσει τους ανασφάλιστους οδηγούς, ενώ αντίθετα η στασιμότητα της παραγωγής οφείλεται στις σημαντικές μειώσεις τιμολογίων στις οποίες προχώρησαν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι ίδιες τάσεις (αύξηση καλυπτόμενου στόλου, μειώσεις τιμών) συνεχίστηκε και μέσα στο 2018.
Ένα ποσοστό της μείωσης των τιμολογίων θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από την αποκλιμάκωση της συχνότητας των ατυχημάτων και από τη συρρίκνωση του μέσου κόστους ανά ατύχημα, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα. Συγκεκριμένα, κατά τη διετία 2016-2017, η συχνότητα ζημιών μειώθηκε από το 9,55% στο 9,51% και το μέσο κόστος από τα 1.420 στα 1.218 ευρώ.
https://www.euro2day.gr/news/economy/article/1658454/asfalish-ih-oi-arithmoi-piezoyn-gia-ayxhsh-timolog.html