Toplam 43 adet istasyondan oluşan ve 76,6 kilometre uzunluğundaki Gebze-Halkalı Marmaray hattı, Siemens Mobility teknolojisi kullanılarak hizmete girdi. Siemens tarafından yapılmış olan açıklamaya göre, hattı inşa eden ortak girişim içerisinde bulunan Siemens Mobility, sinyalizasyon ve kontrol sisteminin ve haberleşme sistemleri ile birlikte SCADA sistemini tesis ederek devreye aldı. Teknolojik açıdan eşi benzeri bulunmayan hat, hem ERTMS (Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi) hem de CBTC (Haberleşme Tabanlı Tren Kontrol Sistemi) sistemleri ile donatıldı. Siemens Mobility tarafınca sağlanmış olan bu gelişmiş çözüm, Türkiye Ankara-Konya yüksek Hızlı Tren Hattı’nda şuan hizmet veren ERTMS FUTUR teknolojisini ve Singapur’da bulunan Downtown Line metrolarında hizmet veren Trainguard sistemini içinde barındırıyor. Yapılmış olan açıklamada görüşlerine yer verilen Siemens Mobility Üst Yöneticisi (CEO) olarak görev yapan Michael Peter, söz konusu projenin, Türkiye'nin yalnızca ulaşımın kent üzerindeki çevresel etkisini azaltmakla ve yaşam kalitesini iyileştirmekle kalmayacağını ifade etti. Peter, "Proje, aynı zamanda iki kıtayı birbirine daha iyi bağlayarak en iyi kullanımını garanti eden akıllı altyapıya olan bağlılığına işaret ediyor. Siemens Mobility, yoğun bir kıta koridorunda verimliliği artırıyor ve bekleme süresini asgari düzeye indiriyor." Açıklamasında bulundu.
kaynak ==>
https://www.ekonomihaber.com/teknoloji/marmaray-hattinda-siemens-mobility-teknolojisi-kullanildi-h30972.htmlEkonomi Haber