Twitter kriptopara reklamcılarından reklam almayı reddeden son sosyal servis oldu. Şirket Reuters’e bu haftadan itibaren token satışları, ICO’lar ve kripto para cüzdanlarıyla ilgili reklamları önleyen yeni bir politika izleyeceğini açıkladı.
Kriptopara borsa reklamları da engellenecek – ancak bazı istisnalar var.
Facebook Ocak ayında bir yasak koymuştu, Google ise bu ayın başlarında Haziran ayından itibaren bu tür reklamları yasaklayacağını açıkladı.
Twitter yeni izleyeceği politikayı şu sözlerle açıkladı: “Twitter topluluğunun güvenliğini sağlamaktan sorumluyuz. Bu nedenle, kriptoparayla bağlantılı Twitter reklamlarına yeni bir prensip getirdik. Bu prensip altında, ICO’lar ve token satışlarının reklamları küresel anlamda engellenecek. Sektör geliştikçe bu politikayı tekrarlamaya ve geliştirmeye devam edeceğiz.”
Şirket sözcüsü reklam politikaları sayfalarını yakın zamanda güncelleyeceklerini söyledi. Bu yazı yazıldığı sırada son güncelleme 30 Eylül’de gerçekleşmiş durumda.
Bu tarihten sonra Twitter kriptopara bağlantılı sahtekarlıklar ve riskler tüm dünyadaki düzenleyiciler tarafından duyurulurken kripto reklamlarını platformunda yayınladığı için eleştirildi. Bu yüzden Twitter’ın politikasını gözden geçirerek değiştirmesi bu bakımdan olumlu bir gelişme.
Twitter aynı zamanda kripto dolandırıcılıkları önlemek adına bazı eylemlere girişti. Bu ayın başlarında yayınlanan habere göre Twitter bazı kullanıcıların hesabını kriptoyu teşvik ettiği için askıya almıştı – bu çaba belli ki dolandırıcıların platformu kullanmasına bir önlem olarak alınmıştı.
Ancak şu anda, mevcut reklam politikası güvensiz ve aldatıcı reklamları ve/veya yanıltıcı iddialarda bulunan reklamları yasaklasa da, kripto reklam politikası hakkında yorum yapmak için biraz erken.
Yine de platform bazında kripto reklamlarına engel getirmek piyasalar düzgün bir şekilde düzenlenene kadar oldukça mantıklı bir karar.
Anlıyoruz ki Twitter’ın yeni kripto reklamları politikaları endüstri geliştikçe gözden geçirilmeye devam edilecek.
Ve ICO’lar/token satışları küresel anlamda yasaklandıkça borsalar ve cüzdan hizmetleri için bir esneklik payı bulunacak – sadece belli başlı borsalarda listelenen ve halka açık bir şirket tarafından sağlananlar Twitter reklamlarında bulunabilecek.
Belirli bir piyasada daha fazla kısıtlama getirilebilir – örneğin borsalar FSA (Finansal Hizmetler Yetkili Makamı) tarafından düzenlenerek böylece reklamlarda yer alması sağlanabilir.
Evet arkadaslar sizce bu yasaklar gereklimi? Bence yasaklar cözüm olamaz ama piyasada elbet yanlis giden durumlar var... Ön sirada dolandirma ve sahte projeler...